Vánoce s veganem/Christmas with vegan

Ahojky milí zlatí vegani, nevegani a další.
Hned dvakrát za sebou jsem na Vás nasypala recenze a tak je čas na malou pauzu (nebojte se, do Vánoc Vás jich ještě čeká víc než dost). Nevím, zda-li jsem to zaznamenala dle prvního sněhu na zemi, nebo paniky v obchodech, ale jsou tu Vánoce. Mé nejoblíbenější svátky v roce. Nevím a asi ani nepochopím, jak někdo může říct, že Vánoce rád nemá, jelikož to jsou svátky paniky a stresu. No tak se můžeme zamyslet. Naopak dokáži pochopit, že se někomu Vánoce (především zastáncům zvířátek) nelíbí díky kapřím masakrům na ulici. Jsem též odpůrce tohoto zvyku. Vánoce ale miluji díky posezení s rodinou, krásné vůni zapálených svíček a františků a samozřejmě díky celkovému odpočinku. Letos to bude trošku náročnější z ohledu toho, že jsem si aktivně ve škole přidala do zimního semestru více předmětů ze třetího ročníku, a tak mě sváteční učení a přecházení po bytě sem a tam s knížkami v ruce rozhodně nemine. Ale tak vyhlídka toho většího volna ve třetím ročníku je lepší .... (kecám, budu psát bakalářku). Teď už ale k věci. Pro vegana i vegetariána jako takového, jsou Vánoční svátky trošičku náročnější záležitostí a to z důvodu toho, že přípravou na ně, obětuje člověk opravdu většinu času. Existuje však fígl, kterým si to můžeme ulehčit.
Jako i minulý rok se letos chystá v Praze akce pod názvem VEGGIE VÁNOCE. Popisem na facebooku pochopíte, že se bude jednat o takový řekněme výcuc a inspiraci, jak si i vegan může připravit lehce a snadno štědrovečerní večeři a upéct chutné cukroví. Více Vám přinesu v článku, který se bude týkat právě mé návštěvy této zmiňované akce.
Takže pozvánku máme za sebou a kdo by měl neskonalou touhu mě tam poznat, bránit se rozhodně nebudu a čekejte mě tam!

Tak a teď něco málo k tomu hlavnímu. Ani Vám nevím, kdy jsem přestala Ježíška vnímat jako fiktivní osobu a začala chápat, že ty dárky pod stromeček nám tam sypou Ti nejbližší. Ani tak to své kouzlo ale neztratilo. Ba naopak mě ještě více lákalo čekání na ten úžasný okamžik rozsvícení stromku a následné trhání balícího papíru z tak vyprosených dárků. Čím jsem starší, stačí mi toho pod stromeček méně. Letos jsem však vůbec nevěděla, o co si mám říct a poprosit. Přišlo mi, že jsem si už všechny dárky tak nějak vyčerpala a nápady došly. Ne na dlouho. Ženský shopaholismus se probudil a já začala dávat dohromady své wishlisty. Představím Vám dnes tedy takové dva seznamy přání (všechno si prosím k Vánocům nepřeji. Jsou to seznamy na pěkně dlouho). První bude z oblastí oblečení a kosmetiky a druhý z oblasti potravin. Tak a jdeme na to. P.S: Pokud sem dočetl i nějaký hoch tak upozorňuji, že následující dva odstavce může přeskočit. 

Oukej. Jsme tedy u prvního wishlistu, který obsahuje takové ty nezbytnosti, které nutně potřebuje každá žena mít, a..... skoro nikdy je nepoužije. První co už si strašně dlouho přeji, jsou pletené svetrošaty. Tyto jsou konkrétně z H&M a skutečně se mi líbí. Další věc, která mě ve stejném obchodě zaujala byla čepka se vzorem kytiček. Je to čepka spíš na ozdobu, nežli aby plnila svou hřející funkci. Poslední z mé nejoblíbenější hadrárny jsou ty úchvatné kozačky. Já vím, že jsou zase semišové a vím, že cestovat vlakem do školy v podpadkách je maso, ale nemůžu si je odpustit. Další nezbytnou chujovinkou, kterou musím mít na ruce, jelikož si ji přeje každá dívka co znám včetně mě, je pandora. Nezbytnost každé ženy, ozdoba každé ženy a ano chlapi! My ji prostě chceme (děkuji předem mému příteli, který už jistě pochopil jeho vánoční dárek pro mě). Jelikož k veganství patří i tak nějak pořizování dekorativní kosmetiky, která není testovaná na zvířatech, rozhodla jsem se postupně tu svoji dekorativku obměňovat značkami s certifikátem HCS-HHPS, které jsou dostupné v ČR. Jelikož jsem holka náročná (a vždycky budu) zamilovala jsem se hned do té z dražší vrstvy. Takže make-up a ani paletky od Urbana Decay v mém šuplíku rozhodně nebudou chybět (děkuju mami a tati). Značka, která též stojí za zmínku a bude ji věnován jeden celý článek nese název Milani Cosmetics a je naprosto boží. Mám od nich měsíc make-up a nemohu si stěžovat. Limitka amore matte embrance mi však mezi lesky a rtěnkami poněkud chybí. Je to převážně z důvodu toho, že to byla limitka a za druhé tento odstín byl vyprodán hned mezi prvními (děkuji pane majiteli, že je určitě znovu dáte do prodeje). Pokud jste si všimli těch chundelatých stvoření úplně dole, nazývající se bačkoroponožky, vyvedu Vás z omylu, že mi nejsou tři a ani mi není pět, ale tohle musím prostě doma mít. Už ta roztomilost. A teď něco pro holky, co mají vlasy jako hřebíky. Já mám na hlavě něco mezi rovnými a vlnitými vlasy a když ráno vstanu, přijde mi že na mé hlavě proběhla v noci minimálně třicetiletá válka, nebo mi někdo zapálil u hlavy petardu. Ranní úprava je pro mě tedy každodenní činností (otravou?) a tak jsem se rozhodla mezi svoje elektrické přístroje zařadit i nějakou tu kónickou kulmu. Vypadá dobře, už jsem ji zkoušela u známé a sláva dalšímu žroutovi elektriky u mě doma. Poslední věci stojící za zmínku jsou dva produkty od EOS, které též netestují. Mám doma už jeden balzám na rty s vůní letního ovoce a když jsem si u kamarádky přičichla toho melounového, rozhodla jsem se, že by mi vůbec nevadilo udělat si pro něj v kabelce místo. To samé bych udělala i pro jejich novinku a to krémy na ruce. Ten okurkový (zelený) úžasně voní.
Takže to by byl wishlist z oblasti ženských věcí, a teď něco k tomu jídelnímu.
Takové kafčo pro vegany. Tak se nazývá zelený ječmen, který má podobnou funkci a proč ho tedy nevyzkoušet. Další dvě věci jsou od značky meridian. První je marmeláda z divokých borůvek a druhá je mandlové máslo. Meridian je značka nepoužívající pro výrobu potravin palmový olej, což je velké plus. Jak už jsem psala v recenzi na SVARGU v Chomutově, koupila jsem si sezam, abych si mohla vyrobit domácí tahini. Věříte, že se k tomu dokopu? Já si moc naděje nedělám a tak by mě hodně potěšilo tahini již hotové v raw kvalitě. Bílkoviny a bílkoviny. Nejčastější otázka pro vegany a vegetariány. Jelikož aktivně závodně běhám, jsou pro mě bílkoviny nedílnou součástí stravy (energie svalů, stavební jednotka). Ještě jsem nezkoušela rýžový protein od GrowinfNaturals a tak se na něj moc těším (babi... že by mikuláš?). Pokud si vyrábíte doma saláty, nebo musli, určitě si do něj občas sypnete nějaký ten kus sušeného ovoce. Mám to stejně. Proč si tedy práci neulehčit domácí sušičkou na ovoce a zeleninu. Mezi poslední věci patří olej z chia semínek, který bych ráda vyzkoušela a také vysněná a stále odkládaná koupě vody voss. Snad se k ní někdy dostanu.
To byl nějaký takový předvánoční výcuc toho, co si přeji. A co vy? Také jste tak nároční, nebo se spokojíte s vůni svíček a štědrovečerní večeří?
Mějte se fajn. Budu se na Vás těšit 20.12 na Veggie Vánocích.
Vaše cácora Ellie

Komentáře

Oblíbené příspěvky