Veganský obchod v Chomutově/Vegan store in Chomutov

Ahoj všichni.
Po delší době se vracím s nějakým tím článkem. Zima začala, mně pomalu ale jistě končí zimní semestr a zvládat spojení brigád, školy a blogu dá prostě člověku zabrat. Proto čekejte, že Vás dnes zasypu všemožnými informacemi.
Kdysi dávno jsem už prosila všechny svaté i nesvaté, aby mi někdo ulehčil práci s nakupováním stravy. Pokud máte nějaký svůj životní styl (ať je to jakýkoliv), určitě mě chápete. Hodiny strávené na nákupech, jelikož někde sháníte ořechy, někde sháníte kvalitní zeleninu, někde zase dobré tofu a než se dostanete domů a všechno si nějak dáte dohromady, můžete jít spát. Jelikož studuji v Ústí, byly pro mě nákupy lehčí v tom, že jsem navštěvovala obchody pouze tři, ale i tak jsem nesehnala vše, co jsem potřebovala.
Na začátku listopadu přišel však zázrak jako z čistého nebe. U obchodního centra Chomutovka stojí Hotel 99 (jako by těch staveb nebylo víc než dost, že?) u Hotelu 99 stojí tzv. zóna prosklených budov pro podnikatele a maloobchody. Už roky to tam stojí bez povšimnutí a ještě žádný podnikatel nebyl odvážný si tam obchod postavit. Nevím přesně co je odrazuje. Možná horší umístění mimo hlavní třídu průchodu lidí z práce a z města, možná špatná viditelnost, každopádně jsem si jednou takhle udělala procházku v parku s psíkem (park stojí skoro u hotelu) a prohlížela si tu "skvostnou" stavbu a řádky prosklených prostor. Mezi nimi na mě vykukoval jeden polepený. Svarga vegan obchod, bylo na něm napsáno. Promnula jsem si oči. "To jako vážně?" nevím jestli jsem byla v šoku, nebo mě polil pocit štěstí. Ihned jsem přiběhla ke sklu a začala prohlížet vnitřek. Byl prázdný. Teď si to snad nikdo nevezme osobně, jen jsem nedávala moc velké naděje tomu, že bude otevřen do konce roku. Je to dřina vše postavit, nakoupit, připravit a já se bála, že si tam před Vánoci nestihnu dojít. Opak byl pravdou.
Přesně 6.listopadu (když jsem byla zrovna pryč -_-) byl obchod otevřen. Jelikož dělám objektivní recenze, chtěla jsem dát čas na rozjezd a Vám podat jen ty nepřesnější informace. Navštívila jsem ho tedy dnes a přináším Vám recenzi.

Ráno bylo super. Vstala jsem s dobrou náladou i energií na procházku do mého "vyproseného a vysněného" vegan obchodu. Konečně ulehčená práce s nákupem, říkala jsem si. 
Už z dálky jsem se těšila na otevření dveří a vstupu do obchůdku. Přivítala mě velice milá a usměvavá slečna u pokladny za počítačem a velice příjemná hudba a vůně (to se nestává velice často). Nevěděla jsem přesně pro co jdu, naopak mě zajímalo, zda-li se zde dá provést konkrétní velký veganský nákup. Obchůdek je velice příjemně upravený. Působí přírodně a velice upraveně. Majitelka se soustředí na pečlivost urovnání věcí (dřevěné zásuvky a krabičky). Postupně přecházíme od sladkostí a skončíme u dvou ledniček. Najdeme tu tedy sladkosti jako čokolády, sušenky. Poté určitě nezklame RAW nadšence ani jejich polička. Raw kuličky a tyčinky nejsou výjimkou a vzhledně jsou řazené dle příchutí. Velice mě překvapila a velice oceňuji také poličku pro sportovce s rostlinnými proteiny. Udiveně jsem stála u oddělení práškových jídel. Takový výběr! Pronesla jsem nahlas a otáčela výrobky jako čokoládovou zmrzku a vanilkový dezert pro vegany, abych si mohla přečíst postup přípravy. Přes obiloviny a luštěniny jsem se dostala ke snídaňovému koutku. Našla jsem tu výrobky, které jsem doteď neznala za překvapivé ceny. Přesnídávky ze špenátu a rýže, nebo brambor. Hotové práškové jáhlové a pohankové kaše a na večerní zdravé mlsání dokonce i křupky. Když jsem pokračovala cestou dál, vykukovali na mě dvě lednice. Jejich obsah byl pro mě naprosto udivující. Proč? Majitelka se totiž rozhodla pořídit veganské sýry, které nejsou k dostání ani v Ústí. Cenová škála je různá, záleží na Vás po kterém sáhnete. Obchod mě překvapil také nabídkou veganských prostředků z oblasti drogerie. To se též nevidí. 

A co jsem si zakoupila tedy já:

Jelikož jsem milovníkem RAW tyčinek a ten kdo mě zná tak ví, že i kokosu, tu svou nejoblíbenější jsem tam tedy rozhodně nemohla nechat. Její cena byla 29,-. Dále se chystám asi už dva měsíce na domácí tahini a ještě jsem nikde nenarazila na sezam od značky countrylife. Cena 19,- též uspokojující (stejně si to nasypu do salátu a tahini zase odložím na neurčito..... jsem v tomhle prostě strašná) a konečně nějaké mlsání na večer bez výčitek. Pohankové křupky obohacené kukuřičnými klíčky za super 25,- (porovnejte s brambůrkami). Při placení jsem se ještě zeptala, zda-li berou stravenky a dozvěděla jsem se, že ne. Na stránkách jsem se též dozvěděla, že ani karty. Myslím si, že je obojí škoda, jelikož při platbě kartou, utratí člověk rozhodně víc (pro mě je to možná lepší..... kdo mě zná tak ví, že bych tam nechala výplatu). Ale jak říkám, co není může být.
Recenze moji milí přátelé je u konce a proto známkuji jako vždy. 

Plusy:
1) Obchod je vybaven vším, co vegan potřebuje přes chia a kustovnici po snídani a chlazené výrobky
2) Výbava z oblasti drogerie
3) Velká zásoba a mnoho druhů snídaní
4) Obrovský výběr veganských sýrů, pomazánek a chlazených výrobků
5) Příjemná a milá obsluha
6) Širší výběr RAW produktů 

Mínusy:
1) Možná by někdo uvítal i ovoce a zeleninu, ale není to však nutné
2) Není možnost platit kartou ani stravenkami

Děkuji za Vaše přečtení a budu se těšit zase příště. Vaše Ellie

Komentáře

  1. Zdravím! Obchůdek mě taky sice potěšil, a doufám, že tam mají více zajímavých věcí než jen pohankové křupky, sezam od Countrylifu a tyčinku, které nabízí už roky o pár metrů níže v ulici Jakoubka ze Stříbra velmi milá paní ve svém obchůdku se zdravou výživou ....

    OdpovědětVymazat
  2. Mě obchůdek také těší, z pracovní vytíženosti jsem se tam ještě nedostala, sakryš:/ A tak jím co ve večerce najdu. Ach jo, chudák můj metabolismus. Já doufám, že mnoho produktů ze Svarga vegan obchůdku neobsahuje palmový olej jak je tomu u nemála produktů ve zdravé výživě u té milé paní u Jakoubka ze Stříbra, v tomhle ohledu je bohužel dost pozadu. Ale i tak se tam dá sehnat dost věcí. Nemáte recenzi i na tento obchod? :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky