10 pravd a mýtů o veganství/10 truths and lies about veganism

Ahojky přátelé.
Dnes je tu pondělí a s ním i nový článek, který tentokrát nese název 10 pravd a mýtů o veganství, které se pokusím v pár větách rozebrat, vyvrátit, vysvětlit a obhájit. Ne vždycky totiž to, co má člověk odmalinka naučené, je to správné či pravdivé a já sama jsem se při přechodu na veganství nějakým způsobem pídila proti spárům masožravců k hledání pravdy, jak to vlastně celé je. Člověk totiž při přechodu na alternativní životní styl dbá na to, aby jeho tělo nestrádalo a mělo tedy k dispozici vše potřebné pro normální funkci.
Když se ještě vrátím zpět k hlasování, zda-li chcete spíše blog, nebo vlog, rozhodlo se nakonec vyrovnaně, takže budu dále blogovat, ale občas nějaký vlog přijde na řadu. Můžete se těšit na první hned na začátku května, a to konkrétně na vlog z veggie náplavky. Věřím, že Vám udělá radost a bude takovým náhledem těm, kteří se letos na veggie náplavku nedostanou, nebo přemýšlejí, že jí navštíví až v dalších letech.
A teď už tedy k článku. Pravdy a mýty jsem vybírala záměrně ty nejčastější. Pokud by někdo z Vás narážel na nějaké z bodů, je to pouze můj názor a mé myšlenky, ale jsou podložené pročtenou literaturou a zkušeností. Tak a jdeme na to.

zdroj: www.weheartit.com


DESET MÝTŮ VYVRÁCENÉ PRAVDOU
1) Budou ti chybět bílkoviny.
Nesčetněkrát jsem se setkala (a stále setkávám) s názorem lidí, ponejvíc tedy masožravců, jak vlastně může moje tělo žít, bez živočišných bílkovin. Funguje opravdu úplně normálně. Existuje totiž mnoho potravin, které obsahují vysoký podíl rostlinných bílkovin, kterými se dá nahradit bílkovina živočišná. To samé platí i pro vápník.

2) Nebudeš mít dostatek síly ke sportovním výkonům.
Již přes dva roky vytrvalostně běhám. Minulý rok jsem zaběhla 1/2 maraton a letos mě čekají rovnou dva. Taková super potravina, která nabíjí je třeba quinoa, nebo chia. 

3) Když nebudeme dojit krávy, tak umřou na přetížení vemen. Pomáháme jim tím.
Spousta lidí si myslím, že dojíme krávy, protože nám mléko dávají přirozeně. Není tomu tak. Kráva dojí pouze když má telátko, takže se ve velkochovech uměle bolestivě oplodňují a tele, které se narodí, jde na porážku........... Opravdu jim pomáháme?

4) Kdybychom nejedli zvířata, tak by se tady přemnožila
Další z keců, který mě dokáže vytočit opravdu hodně. Vysvětlím vám ve třech větách, jak funguje masný průmysl. Opravdu, když je čas oběda, nejdeme někam na louku a neodchytneme si kravičku a nezabijeme ji. Vše je uměle vyvolané a to jen a pouze pro uspokojení chuťových buněk...... vážně. Takže k přemnožení? To by fakt nedošlo.

5) Kožešiny na kabátech jsou pouze ze zvířat, která zemřela přirozeně a jejich kožíšek se dá ještě použít. Nejsou kvůli tomu zabíjena cíleně.
Další z věcí, kterými uklidňují maminky své potomky, když se jich začnou na féráka ptát. Kvůli kožešinám jsou zřízené speciální kožešinové farmy, kde se kožich získává pouze za účelem prodeje a zvířata se zabíjí pouze kvůli nim.
5a) Na pokusy na zvířatech se používají zvířata nějak nemocná - Ne není to pravda a i kdyby, bylo by to snad o to ještě horší ne? Zvířata cítí po celou dobu bolest způsobenou chemikáliemi a překvapení? Jsou mezi nimi i nejoblíbenější masožravští kamarádi - pejsci, králíčci a kočičky.
5b) Zvířata v cirkusech netrpí, jsou od mala zvyklé poslouchat - pokud si zadáte do vyhledávače vyhrocené situace v cirkusech, určitě uznáte za vhodné, že lvi ani ostatní zvířata používaná pouze pro předvádění, chtějí být jinde a poslouchat na slovo nechtějí. Mají svobodný život a rozhodnutí, které jim nemůže člověk brát.

6) Kosmetika, která je netestovaná, je veganská.
Mýtus číslo 6. Netestovaná kosmetika znamená, že žádná z jejich částí nebyla testována na zvířatech. Veganská kosmetika navíc neobsahuje žádnou živočišnou složku - u šamponů ponejvíc med, nebo vajíčka. 

7) Vegan jídlo se nedá jíst.
Tohle je názor každého. Já jsem po přechodu na veganství teprve objevila spoustu zdravých, tělu prospěšných a chutných potravin, které jsem předtím neznala. Takže za mě úplně super.
(dnešní oběd zde................)


8) Sója způsobuje rakovinu
Tento mýtus se týká sóji, která je geneticky upravená. Pokud budete kupovat sóju fermentovanou, či jinak upravenou (tofu), nemusíte se ničeho podobného vůbec bát. Dbala bych i na BIO známku, pokud budou vaše obavy alarmující.

9) Zhubneš, budou ti padat vlasy a třepit se nehty.... navíc budeš bílá jako stěna!
S tím hubnutím to má každá jinak. Já osobně jsem po přechodu na vegan stravu zhubla cca 2,5 kila. Žádný zázrak..... ALE! Necítím se hladová, necítím se přecpaná a na přísun vitamínů a minerálů dbám po přechodu na veganství více, nežli předtím. Vlasům se dokonce zrychlil růst a co se týče nehtů, též je mám krásně pevné.

10) Vegani jsou prostě magoři a blázni.
Spousta lidí si to myslí a spousta lidí přitakává. Až jednou všichni pochopí smysl života a pravdu, která je tzv. podložená negativními výzkumy, které se firmám na maso a mléko akorát tak hodí do krámu, uznají, že všechno, co pochází z živočišné výroby, je jedno velké utrpení, ohromná bolest a bezmoc.

Tak. A to by bylo k dnešnímu článku všechno. Doufám, že jste si početli a máte fajn večer. Já se jdu zachumlat pod deku s hromadou ovoce a Vám přeji, abyste se zítra probudili se super náladou. Vaše Ellie

Komentáře

Oblíbené příspěvky