Recenze na Sense alternative food v Chomutově

Krásný pondělní večer.
Dnešní den jsem měla naprosto hektický. Ráno jsem byla na brigádě, kterou vykonávám ke studiu (mohu jen prozdradit, že se brigáda týká pedagogiky), poté jsem strávila ještě chvilinku v Ústí kvůli škole a asi kolem druhé hodiny odpolední jsem už po kolejích drandila směrem k Chomutovu. Dneska se tam totiž pro vegany a vegetariány (a nejen pro ně) chystalo překvápko. A to přímo otevření take away prodejny a "restaurace" s vegetariánskou, veganskou a raw stravou. Jelikož vím o všech těchto akcích mezi prvními, sledovala jsem majitelky (jsou dvě) už od prvního okamžiku, kdy se objevily na FB stránce. Jako první bod oceňuji to, že se nebály s lidmi dělit o všechny poznatky z přípravy, ještě než dali restauračku dokupy. To se neděje příliš často a proto se mi to líbilo. Měli jste totiž možnost sledovat jejich cestu a úsilí, jakým si šly za svým snem. Abychom se tedy vrhly na recenzování, pevně se usaďte jako já (ikdyž po tom hromadě jídla, kterým jsem přejedla ze Sense svůj žaludek mi to jde těžko), a jdeme na to.


Sense alternative food - aneb veggie raw "restaurace" a take away prodejna, se nachází na příjemném místě v centru Chomutova, od náměstí jen pár kroků. Konkrétně v ulici Revoluční. Řekla bych, že místo je dostupné vesměs všem, je tak nějak ve středu všeho dění, takže se nemusíte bát, že by to byla nějaká zacházka mimo město. Máte ji prostě, jak se říká, po ruce.



První, co mě naprosto uchvátilo, byla výloha. Je totiž fikaně nenápadně upravena,  ALE tak, že si ji prostě všimnete. Zdobí ji nápis - Sense - alternativní výživa.

Hned u vstupu jsem cítila novotu, hráli příjemné písničky a já odhodlaná vyzkoušet a ochutnat všechno vystavené jsem zamířila k tabuli, kde byl vytištěný týdenní jídelní lístek. Dnes jste mohli ochutnat:
Polévka: Květákovo-rajčatová na kari 45,-
Hlavní chod: Rizoto z červené řepy 85,-
Dezert: Mrkvový koláč s mandlovo čokoládovým krémem 49,-

Jelikož to byl první otevírací den a nával byl obrovský, rizoto s polévkou už na mě nezbylo. Oceňuji, že neplýtvají jídlem. Časem určitě vychytají, kolik cca porcí denně navařit. Beru to na druhou stranu ale jako pozitivní věc. V nabídce je totiž široká nabídka jiných pokrmů, které si lze sníst tam, nebo odnést domů. Ale aby tahle recenze nebyla patla matla, vezmeme to od začátku.

Když vstoupíte do Sense, po pravé straně Vás uchvátí stoleček s židlemi, kde si můžete jídlo sníst. Na stolečku si holčiny pěstují bylinky a i mě překvapil celkový design podniku. Je dělaný do stylu mandal, a to působí na Vaše smysly hrozně uklidňujícím dojmem. Slečny mi prozradily, že restauračka má dohromady 40m2. Sklad nemají a Vy máte v tom případě možnost nahlédnout rovnou za prodejní pultík do kuchyně a vidíte i na poličky s ingrediencemi, ze kterých jídlo připravují. Takže! Žádné věci s prošlou dobou trvanlivosti, žádná podřadná zelenina či ovoce. Prostě všechno čerstvé a všeho takové množství, které se prostě spotřebuje! Žádné plýtvání a vyhazování jídla.


Na prodejním pultíku je minichladnička, kde máte nabídku všemožných jídel. Ať už to jsou sendviče s pomazánkami, skleničky se saláty, RAW dorty, skleničky s ovocem, nebo zeleninou, na výběr toho je spousta.


Já jsem si dneska odnesla svačinu na zítra do školy, plus odpolední mňamku, kterou zblajznu po běžeckém tréninku. A co jsem si tedy konkrétně nechala zabalit?

1. Krtkův dort
2. Koblížek s posypem
3. Cous-cous salát
4. Ovocný salát
5. Mrkvový koláč
6. Kokosové mléko s dužinou





Pastva pro oči..... nemyslíte? A co teprve ta chuť! Po tréninku, jak už jsem řekla, jsem zblajzla krtkův dort. Jelikož mám ostatní věci zítra do školy, jen jsem se snažila od každého alespoň ochutnat. A prostě....... nemám slov. Kritika se píše hrozně špatně, a ještě hůř, když nemám absolutně co vytknout. Je znát, když je jídlo připravované s láskou a pečlivostí.

Jako překvapení jsem si připravila rozhovor s majitelkami, kterým je mimo jiné 22 let a jmenují se Bea a Johanka. Jak se staví k celému podnikání a kde se nápad vzal si tedy můžete přečíst.

1. Tak, nejprve bych se chtěla zeptat, kdy Vás to vlastně všechno napadlo.
Bea: Napadlo nás to v práci, bylo to přesně 5. ledna a byly jsme z ní strašně konsternované a protože jsme tam chodily spolu, napadlo nás to při ní. Byly jsme strašně frustrované a řekly jsme si, že takhle prostě ne a chceme něco vlastního.
Johanka: A hlavně jsme se chtěly také dobře najíst, to je ta druhá část. Náš nápad má totiž dvě části a ta jedna z nich je právě ta, že jsme byly nešťastné z toho, že se v Chomutově nemáme kam chodit najíst, že to tady prostě v Chomutově chybí.

2. Pokud Vám to bude klapat a bude to fungovat, hodláte si to otevřít ve větším, třeba jako restauraci se sezením?
Johanka: My ten koncept máme mířený jako "take away" prodej, takže spíš jestli budeme o něčem přemýšlet, tak určitě zvýšit kapacitu toho "take away" prodeje, abychom nebyly ve tři hodiny vyprodané, ale měly dostatek jídla i k večeru, od čeho se odvíjí samozřejmě i větší kuchyň a podobně. Takže ten rozvoj určitě plánujeme, nicméně zatím nemůžeme říct, jak to bude.

3. Plánujete do budoucna platbu kartou, či stravenky?
Bea: Přemýšlíme nad tím,ale k platebnímu terminálu se asi nedostaneme
Johanka: Nad stravenkami přemýšlíme, ale třeba spíše až se koncept lidí rozroste. Zatím chceme být malý hezký podnik a zase když budeme brát stravenky, přijde sem dvojnásobek lidí, což je samozřejmě z jedné strany žádoucí, ale nechtěla bych nikoho zklamat, když to jídlo pro ostatní nebudeme mít. Neplýtváme.

4. A jak se cítíte po prvním dni podnikání? Čekali jste takový nával? Co pocity?
Johanka: Čekaly jsme to asi takové, jaké to bylo.
Bea: Jsem strašně šťastná a spokojená, vyšlo nám to. Nebyl žádný problém, nikdo nebyl nepříjemný, lidé byli chápaví, že to chvilku trvá, když přijde patnáct lidí naráz a všechno bylo v pohodě.



Tak milí zlatí. Co k tomu mohu dodat. Je nádherné vidět mladou generaci vrhající se proti kritice veganského a RAW stravování do spárů podnikání. Nadšení se kterým to dělají, úsměvy, které rozdávají všem návštěvníkům, kvalitní ingredience, široká nabídka jídel a nádherné prostředí je za 1*. Plus se mi hrozně líbí a oceňuji, že chtějí být tím malým krásným podnikem, pro tu naší "sektičku" a nechtějí z toho udělat řetězec, kde budou šidit kvalitu potravin atd. Myslela jsem, že najdu chybu. Že něco vyšťourám. Není ale co. Všechno do detailu promyšlené. Všechno s láskou ke zvířatům, zdraví, životnímu prostředí a přírodě dělané, vařené, zdobené a prodávané. Více takových podnikatelů. Všude v sense srší štěstí a spokojenost. Žádná nervozita. Prostě dokonalý podnik pro NÁS vegany, vegetariány a RAW jedlíky. Chybělo to tu a vzniklo to. A to na základě toho, že se do toho děvčata pustila s obrovskou dávkou optimismu a nevytrácející se víry. A pak, že jsou vegani neschopné, nešťastné chodící mrtvolky. Myslím, že tento mýtus děvčata kvalitně vyvrátila. A teď moje hodnocení

Komunikace - 1
Výběr pokrmů - 1
Kvalita potravin - 1
Prostředí - 1
Platba - 1- (stravenky.... ale jsme u toho, že chtějí koncept Sense nechat tam kde je a to je pozitivní)
Chuť pokrmů- 1
Cena - 1

Sense jsem si zamilovala a nejspíš se se Svargou stanou mým nejnavštěvovanějším podnikem.
S láskou ke všemu živému na této planetě.... Vaše Ellie




Komentáře

  1. Krásně napsané..také jsem v den otevření napsala osobní doporučení do FB skupiny PRO CHOMUTOVÁKY a příspěvek měl obrovský hlas. Za necelých 24 hodin přes 100 liků a desítky sdílení. Je vidět, že se holky trefily do černého a já jím za to ze srdce děkuji. Andrea Kindermann Karasová

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky