Otázky a odpovědi, aneb vyslechla jsem youtubery 1. - Raw Daughter

Ahojky kamarádi.
Po delší neaktivitě na blogu jsem tu zpět a to rovnou s takovými navazujícími články. Hodně lidí se mě ptá, co to vlastně to veganství je a také, jestli se nějak vegani mezi sebou vzájemně liší. Upřímně si myslím, že ano. Je to asi i jasné podle toho, z jakého hlediska jste se na vegan stravu dali. Pokud to bylo čistě z etického přesvědčení, nebo kvůli zdravotním důvodům atd. Abych byla rovná, chtěla bych já sama zhodnotit takový ten boom za posledních asi půl roku. Přišlo mi, že se s rádoby vegany roztrhl pytel. Samozřejmě, že přechod na rostlinou stravu je vítán, ale pojďme si říct, že to spousta lidí používá jako módní doplněk a pro zajímavost, o stravu se nezajímá a když na to přijde, ani si nepostaví kvalitní jídelníček, který jim později přestane vyhovovat a stanou se zpátky masožravci a veganství hodnotí se slovy - Je to strašné, velice jsem zhubla a neměla jsem sílu. No proč by taky ne, když se třeba dozvíte, že si živočišné produkty ničím nenahrazovali a jedli pouze přílohy atd. Jak říkám, je super, že se veganství rozrůstá, ale lidé, kteří se pro tento styl rozhodnou, by k tomu měli mít pádný důvod a ne jen kvůli tomu, že je to teď v "módě". 
Proto jsem se rozhodla vyslechnout čtyři youtuberky, které mi odpověděli na 10 otázek, ve kterých je shrnutý jejich postoj k veganství a jejich názory na celou věc.
Dnes nás tedy čeká první a to rovnou Niky z kanálu Raw Daughter,


1) Co konkrétně pro Tebe znamená pojem veganství?
Vegánstvo pre mňa znamená životný štýl, pri ktorom sa človek snaží spôsobiť, čo najmenej škody prírode, zvieratám, iným ľudom... A popri tom sa snaží dosiahnuť spravodlivosť a rovnosť v našom vzťahu k iným obyvateľom planéty, ktorým ničíme prirodzené prostredie pre život, premnožujeme ich, týrame a zabúdame na ich význam pre náš ekosystém.

2) Jaký máš názor na RAW veganství?

Raw vegánstvo ma priviedlo k etickej stránke vegánstva a myslím si, že čím viac má človek v strave surového ovocia a zeleniny, tým lepšie pre jeho zdravie. Všetko má svoje výhody a nevýhody a byť raw znamená jesť kilá ovocia denne, co nemusí každému vyhovovať a je to náročnejšie ako byť vegánom na varenej strave s väčším podielom ovocia. je to ale dobrý trend, ktorý môže k vegánstvu prilákať viac ľudí, ktorý zostanú aspoň vegánmi dlhodobo.

3) Jak se stavíš k veganské stravě v těhotenství?

Každá budúce mamička si musí dávať pozor na to, aby mala v strave dostatok živín pre dieťa, a to ide aj na vegánskej strave. Takže som rovnako ako veľa zdravotníckych organizáci za vegánske tehotenstvá. tie čo som videla, boli ukážkové, deti sa narodili zdravé a mamičky boli spokojné.

4) Na netestovanou kosmetiku existuje spousta názorů. Někdo tvrdí, že i přes získání certifikátu o netestování, není 100% jisté, že firmám můžeme věřit. Jaký názor máš Ty?

Ja vždy najskôr verím, že firma nejde len po zisku a nechce ludí klamať, ale ide jej o netestovanie a lepší svet. Je veľa značiek kozmetiky a každá má svoju motiváciu. Stalo sa že niekto o certifikát prišiel, keď sa zistili iné praktiky aké mali byť garantované. Nevidím ale zmysle v tom, podozrievať každého, že klame.HCS certifikát je pre mňa dostatočnou zárukou.

5) Co bys doporučovala jako nejlepší vegan jídlo?

Ja som veľmi nevyberavá a zjem vsetko vegánske lebo mi to chutí už len z princípu. Ale top je mre mňa Azijská kuchyňa. Zelené alebo červené zeleninové curry s basmati ryžou má tisíc obmien a je vždy skvelé.

6) Jaký nejhloupější argument si slyšela proti vegan stravě?

Ťažko vybrať najhlúpejší, ale vždy ma dostane, keď niekto chce ukončiť debatu tým, že aj tak vegánstvo a vegáni nič nezmenia. To je veľmi krátkozraký argument, keď už človek nemá, čo reálne povedať.

7) Jaké změny ve Tvém těle nastaly po přechodu na vegan stravu?

Ako som spomínala, začínala som s raw stravou a to bolo pred 3 rokmi. A tých zmien bolo veľa. Okamžite som mala lepšiu náladu, lepší spánok, zmenil sa moj postoj k jedlu, potom sa mi spevnili nechty, začali rásť nové vlasy, mala som viac energia, lepší a rýchlejšie trávenie a postupne sa mi zlepšila pleť a schudla som postupne asi 10kg a teraz sa už rok moja váha stabilne drží nech jem čokoľvek. Zistila som aj, že na raw a vegánskej strave konečne nemám nízky tlak a mám dostatok železa v strave, kedže som ako mäsožravec železa mala vždy málo. Rovnako mám silnejšiu imunitu a nebola som nijak vážnejšie chorá, raz som prechladla, keď som podcenila počasie. takže som so zdravým veľmi spokojná.

8) Co bys doporučovala každému vegan nováčkovi?

Aby sa stravoval zodpovedne, jedol veľa, hlavne pri ženách aby nebrali vegánstvo ako dietu ale aby si poriadne naložili. Aspoň 3x také porcie ako jedli pri bežnej strave.A aby doplňovali B12tku, to netreba flákať.

9) Když přijdou na řadu ZOO. Znám zastánce (kvůli vymírání tvorů, ochrana proti pytlákům, záchranná stanice) i odpůrce (tyranie, celý život za mříží, nevhodné klima). Jak to máš Ty?

ja si myslím, že môžeme robiť viac pre ochranu ako ZOO. S prihliadnutím na posledné udalosti, kedy boli kvôli človeku, ktorý sa chcel dať zabiť levmi, nakoniec zastrelené samotné levy... Si myslím, že ľudia by mali pozerať viac Discovery kanál aby videli zvieratá ak ich zaujímajú a nie sú pre nich len atrakciou, ako je to v ZOO. Namiesto Zoo by sme mohli mať viac rezervácií a dávať peniaze na skutočnú ochranu pred pytliakmi, tam kde sa deje. Ľadové medvede a tigre nepotrebujeme vidieť naživo v každom hlavnom meste sveta. je to náš rozmar, nič viac.

10) Určitě každý z nás připravoval na přechod na veganství své nejbližší. Jak se to vedlo Tobě?

Je to o komunikácií. ja som s mamou komunikovala neustále keď som len vegánstvo objavovala, zdieľala s ňou informácie a nemala som teda žiadny problém. Lebo nikto nebol postavený pred hotovú vec. Bola som v zahraničí a bolo to na mne postarať sa o seba, takže ani tento tlak rodina necítila, že by im to komplikovalo život. takže aj mamina začala s vegánstvom doma a už sme boli v tom dve a nikdy sme nemali s rodinou problém. Všetci sme dostatočne tolerantní.




První názory máme za sebou a já musím říct, že mě velice uspokojili. Niky je velká bojovnice za práva zvířat a myslím, že by každý vegan nováček měl mrknout právě na její kanál, který obsahuje návody pro začínající veganství a mnoho dalšího. Já Niky moc děkuji a příští týden se můžete těšit na Camie.
Mějte se krásně, Vaše Ellie

Youtube kanál Raw Daughter: https://www.youtube.com/user/TheNikolate

Komentáře

Oblíbené příspěvky