Otázky a odpovědi, aneb vyslechla jsem youtubery 3. - Blue vegan pig

Krásný slunečný den Vám přeji.
Dnes je čtvrtek a nás čeká další článek ze série otázek a odpovědí, kdy se postupně ptám vegan youtuberů, jaký mají postoj k různým odvětvím týkající se veganského životního stylu. 
Dva youtubery už máme z sebou a dnes nás čeká třetí. Konkrétně je to Markét z kanálu Blue vegan pig. Její videa už určitě několik z Vás postřehlo, nebo shlédlo a já její kanál mohu jen a pouze doporučit, pokud se chcete naučit dobře vařit. Přesvědčí Vás, že veganství není drahé, jak si většina lidí myslí a také se specializuje na klasická česká jídla přehoupnutá do vegan stylu. My už teď ale půjdeme na to, co zajisté většinu z Vás zajímá a to tedy rozhovor.



1) Co konkrétně pro Tebe znamená pojem veganství?

Pro mě znamená veganství žít bez toho, aniž bych musela ničit životy jiných a taky trochu přispívání k tomu, aby třeba pár generací po nás mělo ještě nějakou planetu. Ono to zní asi moc šablonově, ale já to tak prostě mám, já jsem vegan hlavně z etických důvodů takže to, že je pro mě veganství navíc zdravé beru jako bonusek.

2) Jaký máš názor na RAW veganství?

RAW veganství mě fascinuje, všichni RAW vegani mi přijdou strašně krásní, plní energie a šťastní. Na youtube sleduju hlavně lidi z exotických krajin jak se cpou od rána do večera mangem a papájou a závidím - tam bych klidně i já byla RAW Akorát že já miluju třeba skoro vařící polévku, takže třeba taková RAW polívčička o 42 stupních by byla pro mě spíš za trest. Každopádně chci natočit v blízké budoucnosti sérií videí RAW týden, takže to bude asi sranda.

3) Jak se stavíš k veganské stravě v těhotenství?

Určitě to podporuju, existují hromady maminek, které jsou důkazem, že veganská strava je prospěšná ve všech fázích života (těhotenství, kojení ...). Já osobně bych chtěla taky mít vegan těhotenství a celkem se těším, až budu vychovávat malého vegoše. Taky držím palce všem maminkám, které se musí potýkat argumety jak ničí svému dítěti zdraví a podobnými nesmysly.

4) Na netestovanou kosmetiku existuje spousta názorů. Někdo tvrdí, že i přes získání certifikátu o netestování, není 100% jisté, že firmám můžeme věřit. Jaký názor máš Ty?

Co se týče kosmetiky, tak u ní to mám tak, že kupuju pokud můžu produkty od firem, které mají certifikáty, ale neříkám, že nemám doma pár malovátek třeba od Alverde. Někdy se plácnu přes kapsu a koupím si něco z Lushe, který fakt zbožňuju a taky můžu českou značku Manufaktura - sice trošku dražší, ale kvalitka. V poslední době mám dost produktů i od Lavery. Ale já nejsem žádný expert, takže otázka ohledně kosmetiky je pro mě náročná.

5) Co bys doporučovala jako nejlepší vegan jídlo?

Určitě doporučuju všechny RAW cheesecaky, je neuvěřitelný, jak lidi dokáží kouzlit se semínkama a oříškama.

6) Jaký nejhloupější argument si slyšela proti vegan stravě?

Ono se to nedá asi takhle vybrat jen jeden. Já už se tyto argumenty snažím nějak nevnímat, moc mě už totiž nebaví se s lidmi přít. Kdo se chce doopravdy něco dozvědět, ten si informace najde, kdo chce jen prudit a vykolejit člověka nestojí za námahu, ztracený čas a nervy.

7) Jaké změny ve Tvém těle nastaly po přechodu na vegan stravu?

Nějaké mega změny jako že jsem třeba zhubla 400 kg to nemám, ale jsou to spíš takové výhody co bych vypíchla na veg stravě. Co je jedno z nejlepších - můžu toho sníst mnohem víc, každý den mívám 2 teplá jídla, a váha je pořád stejná. Taky se mi po jídle třeba nechce jít spát, tak jak to bývá třeba po takovém vepřo-knedlo-zelo. Celkově ten pocit, že nikdo nemusel kvůli tomu abych se najedla položit svůj život je prostě k nezaplacení.

8) Co bys doporučovala každému vegan nováčkovi?

Určitě trošku ubrat na plynu. Lidi co se dozví jak to ve skutečnosti všechno funguje (průmysly masné, mléčné, drůbežárny, cirkusy, zoo, testování na zvířatech ...) hned chtějí všem říct jak je to strašně nespravedlivé, chtějí aby se to každý dozvěděl a otevřel oči. A to je špatně, lidi kolem se tím otráví, zaseknou se a budou sypat svoje argumenty typu "víc masa pro mě", "jdu si dát slaninu". Doporučuju se mrknout na mé starší video Jak být snesitelný vegan. Já sama s tím strašně bojuju - na jednu stranu chci být takovej ten pohodovej vegan, který se zasměje nad masoužroutskýma vtipama o tom jak máme jíst kameny apod. Na druhou stranu zahlídnu někde nějakou fotku, video, kde lidi něco provádí zvířatům a mám chuť vraždit, ale úplně šílenou, asi mi to zůstalo z dob kdy jsem lovila (haha).

9) Když přijdou na řadu ZOO. Znám zastánce (kvůli vymírání tvorů, ochrana proti pytlákům, záchranná stanice) i odpůrce (tyranie, celý život za mříží, nevhodné klima). Jak to máš Ty?

Myslím si, že zvířata se dají chránit v přírodních rezervacích, kde je bohužel bude někdo muset hlídat aby ti dementní pytláci a lidi kteří loví pro zábavu (a už zase tady mám pocit toho že chci vraždit grrr) nezabili i ty poslední kousky ohrožených druhů. ZOO, Safari a nebo prasátka na pláži mi přijdou zase jen jako zneužívání zvířat za účelem výdělku. A že by každý měl vidět třeba slona nebo žirafu, ale nežije v Africe? Tak ať se na ně podívá třeba v televizi, nebo do Atlasu zvířat. Proč bych já musela jako Češka vidět exotická zvířata, mě bohatě stačí když zahlédnu při procházce nějakého ptáčka, když se poštěstí lišku, zajíce nebo srnku. Zvířata prostě mají žít ve svém přirozeném prostředí a basta.

10) Určitě každý z nás připravoval na přechod na veganství své nejbližší. Jak se to vedlo Tobě?

Já mám to štěstí, že s mým přítelem jsem přecházeli (to zní srandovně, fakt jak z nějaké sekty) společně. Soustavně se snažím připravovat na veganství mého bratrance, který s námi teď bydlí a hrozně mě rozčiluje, tím že neposlouchá mé rozkazy ohledně stravy Ale třeba moje sestra, tak ta zdárně přešla, za což jsem nesmírně šťastná. Každopádně, vrátím se zase k otázce číslo 8 a řeknu - netlačte na pilu. I když já jako na ni někdy dost tlačím i když nechci, ale právě v rodinném kruhu, občas vykřiknu, že je někdo vrahoun a podobně - zkrátka se to ve mě pere. Budu muset asi začít cvičit sebeovládání No nic mějte se, Čáu!



A kdo nás bude čekat příští čtvrtek? Zkuste hádat!
Příští čtvrtek se na Vás budu těšit.
Vaše Ellie

Komentáře

Oblíbené příspěvky