Moje péče o vlasy - cruelty free/My hair routine - cruelty free

Ahojky čtenáři.
Přes velkou pauzu jsem zpět na scéně a článek, o který jste si psali je tu. Dle mého názoru, je péče o vlasy stejně důležitá, jako péče o jakoukoliv část našeho těla. Samozřejmě by se ale nic nemělo přehánět. Vždycky doslova šílím, když se v reklamě propagují všelijaké kosmetické taháky na peníze. Přijde mi, že teď co se týče vlasové kosmetiky, snad vychází každý měsíc nová řada. Jedna proti sluníčku, jedna proti mrazu, jedna na vlny jako od moře a mnoho dalšího. Za chvíli bychom si měli asi přistavět druhou koupelnu jen kvůli vlasovým prostředkům. Opak je pravdou. U vlasů to platí dvojnásobně a já sama jsem se o tom již přesvědčila. Čím méně produktů na vlasy napatláte, tím lépe. Kdybych měla zhodnotit svou vlasovou éru, byla by to pěkná lajna barev všeho druhu. Přirozeně jsem blonďatá. V období puberty mě napadlo (stejně jako polovinu dalších dospívajících) se obarvit. Rovnou na fialovo, aby toho samozřejmě nebylo málo. Vydrželo mi to asi rok a touha po mých přírodních vlasech mě táhla tedy od šíleného nápadu barvit si odrosty opět fialovou a nechala jsem si je tedy tzv. stáhnout. Měla jsem je sice blond, ale taky pěkně vysušené, roztřepené a nekvalitní. Kdo by to byl čekal že? (ano, až mě to znova napadne, naflákám si.....). A tím se tedy spustila vlna barvení. Pořád dokola na blond a pořád barvení odrostů. Teprve před půl rokem jsem se odhodlala upustit od barvení a vypadat tedy na chvíli jako když nemám na barvu (než Vám to odroste, trvá to sakra douho). Pokud si tím chystáte projít také, připravte se na následující otázky z okolí. Když už Vám dají pořádně sežrat to, že jste vegan a vy jim zargumentujete vše co jde, přichází minuta ticha a po ní další palba jak z tanku. 
"Hele měla by ses obarvit Ellie, máš to tmavší." Ok, tohle patří mezi ty slabší čočky. 

"Ellie, hele nechceš se ostříhat? Vypadá to divně." U téhle už lovím z kabelky fotografie z dob, kdy jsem měla krátké mikádo po uši a snažím se jim vysvětlit, že období "vypadám jak Ivan z mrazíka" mám za sebou.

"Ellie, to je ombré?" Ne, není.... to jsem se prostě rozhodla nebarvit!

"Hele já být tebou tak si to nechám obarvit" Tak jdete do koupelny, odhrnete řádek vlasů a prohlížíte si svou barvu, kterou zhodnotíte jako slámovou, možná trochu šedou a ve finále jdete na gauč, kde sedí Váš přítel, který si celý půlrok procházel tím, že jste ho každý den krmili, že Vám to odrůstá tak strašně rychle, že už jste skoro Locika z pohádky Na vlásku, přitom vám to poporostlo o jeden mikrometr za měsíc i přes tunu doplňků stravy a jste za to rády. Na gauči mu se slzami v očích oznámíte, že se chcete obarvit a sledujete, jak mu nabíhá žíla na čele, protože to slyší každý týden a snaží se vám i přes to vysvětlit, že když už si to necháváte odrůstat takhle dlouho, tak to jako správná Locika vydržíte.
Takže s odrůstáním vlasů je to na dlouho, ale výsledek stojí za to. Pokud jste slabší povahy, prostě s Vámi může zamávat to čekání. My si ho ale společně zpříjemníme, protože je krásné pozorovat, jak jsou Vaše přírodní vlasy prostě super a můžete jim teď místo kupování nejdražší kosmetiky na světě dopřát opravdu jen to co potřebují.

Upozorňuji, že tento článek není sponzorovaný, nýbrž píši pouze své vlastní názory. Já osobně se snažím kupovat kosmetiku vegan a cruelty free, pouze zmiňovaný produkt od Alverde certifikát nevlastní.
Má péče začíná ještě před mytím vlasů, kdy si natřu konečky kokosovým olejem a buď přes noc nebo 4-6 hodin nechám ve vlasech působit. Kokosový olej používám i na pleť. Můj je konkrétně z DM drogerie a přijde Vás na něco málo okolo 200,- až 250,-.

Na vlasy používám vždy studenou vodu. Po opláchnutí přichází na řadu mytí. Dřív jsem používala šampon od Alverde, ale musím podotknout, že vlasy se mi po něm strašně rychle mastí. Cenově je dostupný okolo 50,- v DM.

Jelikož mi předchozí šampon přestal úplně vyhovovat, rozhodla jsem se pro změnu. Chtěla jsem už šampon, který bude vhodný pro mé přírodní vlasy, dodá jim lesk (což blondýny uvítají), dodá jim výživu a bude se držet pravidel o netestování na zvířatech a bude šetrný k přírodě. A co jiného by mě nenapadlo, nežli mnou dlouho obdivovaný LUSH. Na internetu jsem si vyhlédla šampuk (pozn. šampon ve tvaru puku, který je tuhý) přímo pro mé vlasy a i ten zakoupila. Nese název "Jason and the argan oil" a můžu Vám říct, že je to učiněný zázrak. Vlasy mám nádherně provoněné sladkým tónem květin. Navíc mě baví ta super růžová barva. LUSH také podporuje tzv. nahatý prodej, což je prodej výrobků bez obalu a umožňují si u nich zakoupit kovovou krabičku konkrétně na Váš šampuk (na obrázku). Poté už vám tedy nezbývá nic jiného, nežli si zakoupit jen šampuk a doma přendat do krabičky. Cena šampuku byla 265,- a cena krabičky 75,-

Vlasy si nechávám z velké části uschnout přirozeně. Pokud nezbývá čas, tak je vyfénuji studeným vzduchem a do konců vetřu olej od značky Body shop (držitel certifikátu o netestování, přírodní kosmetika). Rozhodně doporučuji tento olej ke koupi, hlavně kvůli výdrži. Stačí dvě kapky, je hodně mastný, takže opatrně. Vykouzlí úžasně jemné a lesklé vlasy. Cena je kolem 250,-



A to by bylo k mé vlasové péči všechno. Doufám, že se Vám článek líbil a pokud máte nějaké cruelty free produkty k doporučení, klidně je můžete naházet do komentářů. Já se na Vás budu brzy těšit a mějte se krásně. Vaše Ellie

Komentáře

  1. Dát vlasy do pořádku je i mým snem, který je ale někde v nedohlednu. Strašně se mi mastí vlasy a nemůžu přijít na to proč. Upravila jsem si stravu, vyměnila kosmetiku a pořád bez úspěchu. Naposledy jsem si byla nechat ostříhat vlasy u jiné kadeřnice, tak mi říkala, že si musím vlasy fénovat, nesmím je balit do ručníku, a že je důležitá termoochrana na vlasy tak jsem si koupila Olaplex No. 6 Bond Smoother a asi bude trvat ještě dlouho, než se mi vlasy zlepší.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky